donderdag 27 september 2012

Steeds vaker gebruiken bedrijven QR-codes om reclame te maken, maar zo inventief als de boerenfamilie Kraay uit het Canadese Alberta was nog niemand…

Door: Annemarie Korevaar, 11 september 2012
Steeds vaker gebruiken bedrijven QR-codes om reclame te maken, maar zo inventief als de boerenfamilie Kraay uit het Canadese Alberta was nog niemand…

De Kraays bieden op hun landerijen al jarenlang allerlei boerenvermaak aan, uiteenlopend van tractorrijden tot trampolines, boerengolf en – uiteraard – boerderij-dieren verzorgen. De grootste attractie vormen echter al jarenlang de reusachtige maïsdoolhoven, die elk jaar op een andere manier ingezaaid worden.

Dit jaar besloten de Kraays om het doolhof, dik 29.000 vierkante meter groot, de vorm van een echte QR-code te geven. Vanaf de grond is het niet te zien, maar vanuit de lucht is de code heel goed te zien – én te scannen (wie dat doet komt hier terecht).

Dát is groot!
Het doolhof ontsnapte ook niet aan de aandacht van Guinness World Records; de Kraays mogen zich officieel de eigenaren van de grootste QR-code ter wereld noemen.

Eerder dit jaar kwam Facebook overigens ook in het nieuws: medewerkers van het sociale netwerk hadden een enorme QR-code op het dak van het nieuwe onderkomen van Facebook geverfd – maar dat háált het natuurlijk niet bij de creatie van de Kraays!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

QR Code Press